Blogger Templates

Thursday 21 November 2013

.: JuSt WaNt To ShArE :.

Assalamualaikum semua...
 
 
Erm...cmne nak mule erk?
Situasi nye cenggini, aku ad seorang kwn kerja yg aku br kenal xsampai setahun
dia ceria, peramah tapi kalo dtg gila dia...nauzubillah xde sape boleh tolong...
dia share problem dia dengan seorang guy yang dia suke, aku taula cite dari A-Z,
then dia tanya pendapat aku, perlu ke aku bagi jawapan yang terlalu jujur dan sakitkan hati beliau, perlu ke? perlu ke? PERLU KE???
 
 
aku ni manusia yang menjaga hati dan perasaan orang lain ok, bukan jenis mulut puaka tapi kalo orang cari pasal dengan aku, then baru keluar ayat2 puaka dari mulut aku ni, jadi kesimpulan nya kalau kita nak berikan jawapan yang terlampau jujur dan menyakitkan hati orang lain, pada pendapat aku biarlah bohong skit...sebab kalau aku diberikan jawapan yang terlampau jujur, aku memang sakit hati, kecik hati dan semua hati la kecuali jatuh hati...memang takla
 
Kalau jawapan itu yang positif then memang la aku jujur sejujurnya, tapi kalau dah nak bagi jawapan negatif, kalo boleh cover aku cover kalo agak tak teruk sangat aku direct jugak la
 
jadi ape yang cuba aku cakapkan di sini, janganlah anggap aku seorang hipokrit, kalo aku terlampau jujur ramai yang membenci nanti, aku taknak orang benci aku...
 
 
jadi sape2 yang rase nak cakap aku hipokrit then pkir2 la dl sebelum kuar statement yang agak puaka camtu, sbb aku memang tak suke, diulangi TAK SUKA!
 
Selalu aku baca sebelum bercakap pikir dulu, jangan keluar ikut suka hati ulam jantung je...takut ada yang mati dengan KEJUJURAN mu itu...
 
Sebelum tamat ;
 


 
 
Terima Kasih :)
 
 
~Sekian~

No comments: